Legal High

Dorama!

Legal High

Postby kyouki on 21 Sep 2012, 22:40

Image

Tänker vara lat:

Plot:
Of all the law related dramas inside and outside of the country, a majority of lawyers are depicted as heroes, either bringing tears to your eyes helping the weak underdog, or trying to advocate justice to the extreme. This has led the general public to view lawyers with eyes of respect and envy.

However, the main character of "Legal High!!" stands miles away from that stereotypical identity of a lawyer. Komikado Kensuke is stubborn, abusive in his language, sarcastic, moody, and an extravagant spender. To the contrary, he has never lost a case in his life. A genius at bargaining and building strategy, winning is everything to Kensuke. His love for money, fame, and women obviously collects the dislikes of other professionals in the field. Kensuke loathes the textbook of justice the young lawyers try to brandish.

Unexpectedly, Mayuzumi Machiko is a lawyer who passed her bar exam through hard studies. She is overly earnest in her mission of saving the weak, and rather clumsy and incapable of planning ahead. Her lack of versatility and strong righteousness drives her reckless, without compromise to her convictions. Passionate and determined, she is the complete opposite of Kensuke's character.

"Justice is the winner," Kensuke stands by this belief without doubt. Despite the skepticism he receives for his sensational efforts, the people surrounding him begin to see that their view was but a pipe dream. In the courtroom, Kensuke reminds us of the feeling we had all forgotten: To fight with all our energy and to never give up. --Fuji TV

Average Rating:
12.5

Mina egna åsikter är att denna dorama är absolut värd att se och alla som är intresserade utav ett advokatdrama med en del humor och unika karaktärer bör se denna dorama. På en skala från 1 till GTO så är detta en 0.7GTO (dvs riktigt bra). Det dyker upp många kända gästskådespelare genom seriens gång, då seriens handling är spridd över ett antal juridiska ärenden där klienten byts från avsnitt till avsnitt. En av rollerna från doramat IS är t.ex. med i andra avsnittet i denna serien, och även om jag i skrivande stund enbart har sett de 5 första avsnitten förväntar jag mig att flera ansikten som man kä'nner igen ska dyka upp.
Doramat känns fräscht och även om det finns serier med liknande handling känns den unik. Om ni inte tar mitt ord för att den är bra låter jag medelbetyget 12.5 tala för serien (då inte hela Kanto regionen kan ha fel om att det är en bra serie).
Last edited by kyouki on 13 Mar 2013, 17:42, edited 3 times in total.
Ultra Chaos Endorphin Screw Hadouken-Fuu Alpha Version Kick!
kyouki
Registered User

Re: Legal High

Postby sparerat on 23 Sep 2012, 15:51

kyouki wrote:Om ni inte tar mitt ord för att den är bra låter jag medelbetyget 12.5 tala för serien

Tja... det säger mig inte så mycket. Vilken skala? 12.5-1293.8? 0-12.5? 1-100?
щ(゚Д゚щ)
sparerat
Site Admin

Postby kyouki on 23 Sep 2012, 17:28

sparerat wrote:
kyouki wrote:Om ni inte tar mitt ord för att den är bra låter jag medelbetyget 12.5 tala för serien

Tja... det säger mig inte så mycket. Vilken skala? 12.5-1293.8? 0-12.5? 1-100?

Det var bara för att jag brukar se en hel del som jag antog att folk förstod att det var ett bra betyg. Jag kollar bara på det relativt annat jag ser men vill du ha mer info om hur rankning görs:
http://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_television_drama
http://www.videor.co.jp/top.htm
kyouki
Registered User

Postby sparerat on 23 Sep 2012, 19:39

Oki.
Jag litar på ditt ord, att det är bra saker =)
щ(゚Д゚щ)
sparerat
Site Admin

Postby kyouki on 23 Sep 2012, 20:08

sparerat wrote:Oki.
Jag litar på ditt ord, att det är bra saker =)

Kanto Average Rating > 10 brukar innebära att serien är bra ;)
kyouki
Registered User

Return to Dorama