Switch Girl

Dorama!

Switch Girl

Postby kyouki on 13 Mar 2013, 17:35

Börja bli en vana att skriva här när jag sett något nytt. och visst är det ett bra sätt att sprida lite information samtidigt som jag får skriva av mig om vad jag tyckte.

Denna gången såg jag ett av midnattsdrama: Switch Girl. Det var som ofta 30 minuters avsnitt. Så om du inte känner för att spendera allt för lång tid med ett dorama kan det vara värt att läsa vidare.

Image

Tänker ta och Copy-Pasta lite vad gäller handlingen:
'Switch Girl!!' revolves around a high school student named Nika (Nishiuchi Mariya) who appears to be a stylish and fashionable girl at school, but that's really a fake persona that she uses when she's in public. At home, she “switches off” the facade and her returns to her true slovenly nature. Kiriyama Renn plays the good-looking transfer student Arata, who is Nika's love interest in the story.

Så som det går att utläsa från handlingen så är detta ett skoldrama där vi får se hur relationerna bland studenterna utvecklas. Hela serien har en väldigt trevlig och glad atmosfär kring sig, även om den tar upp lite dystrare ämnen. Serien utspelar sig som förväntat och om du vill se ett drama med djup handling där du inte kan vänta att se nästa avsnitt för att få se hur hjälten i berättelsen ska kunna ta sig ur knipan är kanske inte denna serie något för dig. Det är snarare typen av serie som det kan vara roligt att se något avsnitt för att du kanske är lite nere och vill bli lite uppiggad och få dig ett litet skratt.

Eftersom det är ett midnattsdrama är inte budgeten jätte hög, och du kan inte förvänta dig att få se stora explosioner och annat påkostat. Men vad gör det om de har lagt tid på att göra ett drama med välutvecklad story.

Så överlag vill jag ge denna serie 6.5/10 (en stark 6.5'a).

Har du lite tråkigt och vill se något kort och roligt är detta serien för dig.
Ultra Chaos Endorphin Screw Hadouken-Fuu Alpha Version Kick!
kyouki
Registered User

Re: Switch Girl

Postby sparerat on 13 Mar 2013, 19:28

kyouki wrote:en stark 6.5'a

:lol:

Det var ganska exakt =)
щ(゚Д゚щ)
sparerat
Site Admin

Re: Switch Girl

Postby kyouki on 13 Mar 2013, 21:08

sparerat wrote:
kyouki wrote:en stark 6.5'a

:lol:

Det var ganska exakt =)

Satte lite lägre bara för att jag själv tycker om när det är lite seriösar (typ Zeni Geba) så ville markera detta genom att säga att det var en stark 6.5'a. Så exakt hade det inte varit är ju bara en 13/20 :P
Ultra Chaos Endorphin Screw Hadouken-Fuu Alpha Version Kick!
kyouki
Registered User

Return to Dorama