[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
I C H I B A N • View topic - Watashi no Kirai na Tantei
Viktigt

Watashi no Kirai na Tantei

Dorama!

Postby kyouki on 29 Mar 2014, 20:16

Image

Var ett tag sen senaste gången jag tipsade om ett drama, men när man hittar en guldklimp så måste man dela med sig. Personligen tycker jag att denna vintersäsongen har varit lite seg, utan något som verkat särskillt intressant, sedan snubblade jag över detta dramat.

Handlingen till detta drama är ingen överraskning och handlar precis som titeln syftar på om en detektiv. Detektiven (spelad av Tamaki Hiroshi) blir lurad till att flytta in i en ny bostad där bovärden (spelad av Gouriki Ayame) utnyttjar hans förkärlek för pengar för att få följa med honom och lösa diverse fall som dyker upp under serien.

Som det kanske märks på handlingen så är dramat mer av en komedi serie än ett kriminal drama, och den driver ständigt med detektiv genren. Eller snarare så gillar serien att göra sig lustig över det mesta, och liknar serier som Nodame Cantabile i den bemärkelsen (en parallell som kanske dras lite för enkelt då en av huvudkaraktärerna även var med i denna serie). Serien har även inslag av orealistiska händelse simulering, lite i stil med Scrubs drömsekvenser.

Om något dåligt ska sägas om detta drama är det att det är repetitivt, och efter att ha sett ett par avsnitt lär man sig vilka händelser/scener som måste vara med innan ett fall kan lösas. Även om dessa scener ofta är roliga kan de ibland bli lite för mycket även för den största entusiasten.

Om ni är intresserade av skådespelarna och vad de har varit med i innan så kan jag rekommendera att ni spanar in:
Nodame Cantabile där Tamaki Hiroshi gör en fantastisk insatts, samt IS, vilket var dramat där jag fick upp ögonen för Gouriki Ayames förmåga för skådespel.

Slutligen skulle jag rekommendera denna serie till er som letar efter något som inte har för djup handling och kan ge ett gott skratt. Jag skulle personligen ge detta drama 3.5/5 och då är betyget så lågt på grund av de nämnda repetitiva scenerna som är med i varje avsnitt.
Ultra Chaos Endorphin Screw Hadouken-Fuu Alpha Version Kick!
kyouki
Registered User

Re: Watashi no Kirai na Tantei

Postby sparerat on 30 Mar 2014, 20:17

Tack för tipset!
Får se om jag orkar ta mig tid..

Måste ju spela Dark Souls II ;)
щ(゚Д゚щ)
sparerat
Site Admin

Return to Dorama