FEEDBACK

Five is the magic number?

FEEDBACK

Postby Zarathan on 26 May 2013, 21:16

Och eftersom folk är naturligt dåligt organicerade, har vi nu en feedback tråd på årets ICHICON REBOOT.
Här lägger vi in seriösa inlägg och säger vad vi tycker har varit bra och dåligt, och om möjligt gärna även förslag på hur saker skulle kunna göras bättre.
Så inte bara, "det var jätte dåligt.", skriv då hälldre, " Jag gillade det inte, men gör gärna så här ist...."

Kramar på er alla! =)
/ Zarathan over and out :c_mmm)
Any one can be cool... But Awesome like Me takes practice.
Zarathan
Registered User

Re: FEEDBACK

Postby LadyGuinevere on 26 May 2013, 21:54

Överhuvudtaget var det ett mycket trevligt konvent. Det fanns ett par saker jag tänkte på som kanske går att titta på till nästa år, men en sak i taget.

Positivt först:

1. Många trevliga funkisar överallt, i synnerhet i Maid-cafét. Bra jobbat allihopa!
2. Alltid ett leende från de flesta man träffade på!
3. Härliga människor
4. Bra utbud av aktiviteter (även fast jag tyvärr missade de flesta av olika anledningar)
5. Väl arrangerade aktiviteter med humor!

De saker som kanske kunde förbättras till nästa år:

1. Jag upplevde det väldigt svårt att hitta på "området", det var brist på skyltar till till exempel animerum etc. Till nästa år tänker jag att det skulle vara bra att antingen förbättra informationen om vart i lokalerna allt finns eller komprimera aktiviteterna så att de ligger närmare varandra.

2. Försäljarnas bord. Det man uppmärksammade var ju såklart bristen på belysning (vilket fixades senare) och att försäljarna hade hamnat avsides, det var inte en naturlig väg att gå förutom om man skulle till animerum. De intryck jag fick av försäljarna var att de tyckte det var för lite folk i rörelse kring försäljarnas område. Till nästa år tror jag det skulle kunna fungera bättre med att flytta försäljarnas bord så att de står direkt i passagen vid skåpen samt nere i alkoven där amigurumifolket satt. Jag vet att det blir mer fix med att låsa in grejer och sådant, men jag tror att hela konventet skulle kännas mer levande med försäljningen längs med huvudpassagen.

3. Spelrummet, jag tror att det skulle vara bättre om man kunde flytta spelrummet till de rum som användes av försäljarna då spelrummen egentligen inte behöver vara i den centrala passagen och folk hittar till spelrummet hursomhelst om de är sugna på spel.

4. Caféverksamheten. Det var mycket trevligt folk som arbetade och gjorde sitt bästa med de möjligheter som fanns. Det jag tänkte på var att det blev för mycket utrymme för folk att sitta på vilket gjorde att det blev lite knas för maidsen att hitta vilka bord som beställt vad och de fick ropa ut i hela lokalen. Kanske kunde det vara bra om man kunde begränsa utrymmet lite mer så att inte folk sätter sig med beställningar längst bak i matsalen.

5. Liva upp konventet. Det kom ju lite mindre folk än planerat vilket gjorde att det blev lite långt mellan folksamlingarna i och med att området detta år var större. Det är viktigt att man inför nästa år försöker samla aktiviteterna så nära varandra det går samt gör en livlig passage så att konventet känns mer levande! De aktiviteter som behöver rum kan vara i de mindre rummen

Detta är iallafall ett par spontanta saker jag kom att tänka på.

Jenny
LadyGuinevere
ICHIBAN committee

Postby Surikat-i-byxor on 14 Jun 2013, 14:37

Hoj!
Jag håller med om att det skulle vara bra om vi kunde "komprimera" konventet lite mer till nästa år. Hur gick det förresten - kom det tillräckligt många för att vi inte skulle gå back? Jag tänker på att det var många funkisar - jättetrevligt! - men till nästa år kanske även funkisar får lov att betala en reducerad inträdesavgift?

Jag gillade verkligen den japanska föreläsningen, och det var trevlig stämning!
Surikat-i-byxor
Registered User

Postby kyouki on 14 Jun 2013, 18:22

Surikat-i-byxor wrote:Hoj!
Jag håller med om att det skulle vara bra om vi kunde "komprimera" konventet lite mer till nästa år. Hur gick det förresten - kom det tillräckligt många för att vi inte skulle gå back? Jag tänker på att det var många funkisar - jättetrevligt! - men till nästa år kanske även funkisar får lov att betala en reducerad inträdesavgift?

Jag gillade verkligen den japanska föreläsningen, och det var trevlig stämning!

Håller med om föreläsningen. Hon som höll i den var väldigt trevlig :)
Ultra Chaos Endorphin Screw Hadouken-Fuu Alpha Version Kick!
kyouki
Registered User

buy diflucan online without prescription 493 mg

Postby HerbertCaf on 16 Oct 2017, 10:00

Hi there! order fluconazole very good website.
HerbertCaf
Registered User

Return to ICHICON'13