[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
I C H I B A N • View topic - Q10
Viktigt

Q10

Dorama!

Q10

Postby kyouki on 13 Sep 2011, 23:07

Har precis avslutat detta dorama och tänkte jag skulle sammanfatta mitt intryck av den.

Handlig: storyn kretsar kring en högskole-elev som hittar en cyborg vilken han blir kär i.

I det stora hela är det den klassiska skoldorama berättelse, "pojke möter flicka, problem uppstår vilka för dem närmare varandra". Det originella i detta dorama är cyborgen Q10 (Kyuuto) som lyckas charma oss med sitt "artificiella" sätt att tala på. Detta hjälper dock inte serien tillräckligt mycket för att den ska sticka ut ur mängden. Den känns väldigt mycket som något man redan har sett och jag skulle föreslå att om någon är intresserad utav att se en skoldorama att se Nobuta wo Produce eller Otomen.
På en skala från 1-10 skulle jag ge detta dorama 6/10 p.g.a. att vissa utav de mindre rollerna spelas utmärkt, men den icke originella storyn drar ner på hela upplevelsen.
Ultra Chaos Endorphin Screw Hadouken-Fuu Alpha Version Kick!
kyouki
Registered User

Re: Q10

Postby sparerat on 14 Sep 2011, 11:22

Jo, den var ganska fin. Inget hemskt speciellt... men ok. Det var Tomokos fel att jag kollade på den ;).
Får väl ta och spana in de serierna du tipsade om.. när man har tid =)
щ(゚Д゚щ)
sparerat
Site Admin

Return to Dorama